Social media

Social Media:

Warto się zastanowić dlaczego social media cieszą się wśród odbiorców większym zaufaniem niż inne kanały komunikacji? Odpowiedź jest niezwykle prosta. W mediach społecznościowych w bardzo łatwy sposób można zweryfikować każdą informację.

W tym wirtualnym świecie zatarły się granice pomiędzy nadawcą i odbiorcą wiadomości. Każdy z roli czytelnika, widza może natychmiast przyjąć rolę komentatora lub recenzenta. Dzięki temu każda próba „oszukania” rzeczywistości, podbarwienia jej lub przekształcenia może się spotkać z natychmiastową reakcją i komentarzem. Jeśli jednak odbiorca uzna, że jakaś treść jest dla niego atrakcyjna, nie tylko da jej „lajka”, ale może się stać jej ambasadorem i poprzez odpowiednie narzędzia wysyłać ją dalej w świat. Tak właśnie powstaje sieć komunikacyjna, która w biznesie jest niezwykle pożądaną i jednocześnie tanią formą promocji.

Media społecznościowe dają wszystkim równe prawa do komentowania znalezionych treści lub ich filtrowania zgodnie z własnymi preferencjami. To jest ich wyższość nad tradycyjnymi kanałami przekazu, jak telewizja czy radio, gdzie możliwości odniesienia się do prezentowanych treści są ograniczone. Ta równość to bardzo cenna wartość. Trzeba jednak pamiętać, że w niektórych sytuacjach może być też bardzo niebezpieczna.

Czy firmy powinny angażować swoją uwagę, siły i środki w media społecznościowe? Absolutnie tak. To najlepszy sposób, żeby mieć bezpośredni i bardzo bliski kontakt ze swoimi klientami. Zapukać do ich drzwi i zaprosić do rozmowy o tym, co ważne, co buduje relacje. Dlatego warto prowadzić choćby firmowy fanpage na Facebooku. Ci, którzy znają twoją markę, chętnie się dowiedzą o wydarzeniach w firmie, chętnie bliżej zechcą poznać ludzi, którzy kryją się za ich ulubioną marką.

Co więcej, za pośrednictwem portali społecznościowych w prosty i skuteczny sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, korzystając z reklamy kontekstowej i wybór określonej grupy odbiorców. Pamiętaj jednak, że twoja wiarygodność i zaufanie budowane są poprzez treści tworzone w sposób naturalny. One są najbardziej wartościowe. Twoim zadaniem jest stworzenie atrakcyjnych przekazów, dzięki którym ktoś postawi przy nich znaczek „lubię to” lub pozytywnie je skomentuje.

Najważniejsze jest jednak zachowanie rozwagi i naturalności. Pamiętaj, że portal społecznościowy to sieć. W tej sieci są wszyscy, zarówno twoi potencjalni klienci, jak i ci, którzy wcale dobrze ci nie muszą życzyć. Transparentność i prawdomówność znaczy tutaj bardzo wiele. Poza tym nie można się za bardzo narzucać, prowadzić nachalne, agresywne kampanie. To jest odbierane negatywnie i bardziej szkodzi niż pomaga twojej marce.

A teraz rozejrzyj się wokół siebie na ulicy, w parku, pociągu, w kawiarni. Rzadko zobaczysz osobę, która nie korzysta ze swojego telefonu. Większość z nich właśnie korzysta z portali społecznościowych. Wielu z nich to twoi potencjalni klienci. Dlatego warto być w social mediach.

A my? Cóż, z zasady jesteśmy i działamy tam, gdzie są tacy użytkownicy.

Portfolio

Wybrane realizacje

Masz pytania?

Napisz do nas!
Przewiń do góry